Rabu, 13 Maret 2013

ASAL NAMA NAGARI BAYUR MANINJAU

Menuruik carito nan lazim di Minangkabau, waktu alam minangkabau alun banagari, nenek Moyang dulu barasal dari Gunuang Marapi nan marupokan sebuah pulau.

Takdir Ilahi langik sarantak naiak, aia sarantak turun, manurunkan nenek moyang tu ka ranah ranah, lalu mambuek Koto jo Nagari, dan Kemudian turunan bakambang biak, tanah nan di punyoi semangkin Sempit, mulailah turunan tadi baransua ransua mancari tanah nan Subur untuak kelansungan kehidupan hingga taruih bapindah pindahberkelompok kelompok, wakatu nagari Bayua masih dalam keadaan Hutan rimbo pado abad ka 17 badatangan lah urang urang nan manuruik sejarah ado hubungan jo Pagaruyuang. urang ko mambuek taratak taratak, kamudian manjadi dusun akhianyo manjadi kampuang.

Waktu Panjajahan Bulando, mangambangkan panjajahannyo di Minangkabau sampai kapelosok pelosok kampuang, sahinggo kampuang itu ndak luput dari intaian urang bulando tsb.

setelah basuo jo Kampuang tsb, timbua rencana bulando akan mandirikan sebuah Pemerintahan dengan mangabuangka seluruah kampuang. dan Panghulu panghulu ma angkek seorang Kapalo panghulu nan di namokan Panghulu Kapalo dengan syarat harus katurunan Rajo Rajo dari Kampuang tsb/Minangkabau.

Setelah tabantuak sadonyo oleh Pemerintahan Bulando di angkat sebagai panghulu Kapalo adolah turunan dari Dt.Gadang, dan waktu di angkek baliau ko ndak ado di tampek, baliau lah pindah ka mangopoh, Lb Basuang, mako atas kemupakatan di japuiklah Dt, Gadangko ko ka manggopoh untuak di jadikan Panghulu Kapalo di Nagari bayua. Kamudian di di adokan rapek/Musyawarah di bawah batang kayu gadang tampeknyo di Lubuak kandang...dan kayu gadang tu adolah batang Bayua... Sajak ikolah asal Mulo Namo Nagari Bayua.Sasudah itu Panghulu Kapalo Bagindo Magek dan Dt Rajo nando nan Batuah, terkenal juo dengan gala Panghulu Kapalo Pincangdan terus suih baganti dengan Dt.Rajo Limo Koto dan Dt Majo Indo.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar